söndag 27 maj 2012

Microlån

Jag har tidigare aldrig vart speciellt intresserad utav microlån på något vis. Men nyligen fick jag även upp en hel del positiva saker med microlånen. Alla har väl mer eller mindre hört allting man behöver om de negativa  sakerna. De tas upp mer eller mindre hela tiden i medierna och oftast så är det snacket om att det sätter unga personer som inte har så stor koll på sina pengar i ekonomiska sakerna.

Men jag tycker faktiskt numera att det finns så mycket mer med dessa microlån. Det finns även en hel del positiva saker med dem. Om jag hamnar i en riktigt jobbig situation ekonomiskt och måste ha pengar snabbt så kan jag absolut tänka mig att ta ett microlån oavsett om det kommer att kosta mig 300-400 kr om en månad. Däremot skulle jag aldrig låna pengar för att köpa nya kläder eller ny elektronik. Men bara för att ta mig ur en knipa så skulle jag absolut göra det.